Hamis Marcipán Bonbon/ Szaloncukor

Tartogattam Nektek mára egy kis meglepetést. Ha esetleg még nem találtál vegán szaloncukrot vagy megfelelő ajándékot, akkor ez jól fog jönni majd, mint utolsó pillanatos gasztro ajándék.


Csoda szinte semmiből

Bonbont fogunk önteni vagy hívhatod akár szaloncukornak is (formától függ csak), a lényeg, hogy szinte semmi nem kell hozzá, mégis csúcs szuper lesz.  Ez egy hamis marcipános desszert, ami már nem is olyan hamis, mégis olcsó. Kipróbáltam formába és a nélkül is, így ha van otthon egy tábla csokid és fél marék mandulád, már nyert ügyed van. Mivel nekem itthon most nincs digitális mérlegem, kanállal fogom megadni az arányokat, így biztosan mindenki könnyedén összedobja majd a receptet.



Miért érdemes elkészíteni?

Egyszerű, gyors és nagyon mutatós. Ha még nem próbáltad a bonbon öntést pont itt az ideje, az elismerés nem marad el. Ha szoktál főzni, a legtöbb alapanyag van hozzá otthon. Nekem összesen 1 tábla étcsokit (250Ft) és a mandulát(150Ft) kellett beszereznem, ehhez a 23db bonbonhoz. Klassz ajándék, akár laktóz érzékeny,  akár vegán ismerősöknek, sőt, ha xilittel készíted cukor helyett, cukorbetegek is fogyaszthatják.


Vegán Hamis Marcipán (23 bonbonom lett belőle):

- 100g finomliszt
- 100g rétesliszt
- 300g cukor (2 kanál ebből vaníliás cukor is lehet)
- 1 dl mandulatej (én 25g mandulát turmixoltam 1dl vízben) 
- 50g kókuszzsír 

- 1 tábla csokoládé (100g)
- 1-1 arányban porcukor és keményítő a gyúráshoz


Nyers Vegán változat (kb 33db, ezt csak össze kell gyúrni)

200g mandulaliszt +1 kanál (mandula)olaj, ha magad darálod a mandulát akkor nem kell plusz olaj
150g porcukor (vagy xilit porcukor, nádporcukor, stb...)
1 evőkanál mandula aroma (vagy víz, alkohol, narancslé, pálinka, stb, csak épp, hogy összeálljon tőle)

Gondoltam álljon itt egy egészségesebb, egyszerű, nyers változat is, hogy minden igény ki legen elégítve. Csak össze kell gyúrni, rudakat görgetni belőle és felvágni apróra, majd belemártani étcsokiba. :)

Ennyi az egész, de most térjünk vissza az olcsóbb vegán változathoz. :)
Elkészítés:

25g mandulát leforrázok, meghámozok (vagy nem) és 100ml forró vízzel turmixolom. Én nem szűrtem, benne hagytam a manduladarabokat. Ha van otthon, akkor használj nyugodtan 1dl mandulatejet, turbózhatod mandula aromával is. 


Önts közvetlenül a turmixból egy lábosba, add hozzá a cukrot és kis lángon kevergesd míg el nem olvad benne a cukor, majd apránként szitáld hozzá a lisztet, és takarék lángon főzd "puffogásig". Végül add a masszához a zsiradékot (margarint nem használok, a pálmazsír miatt), így nálam ez kókuszvaj volt. Ekkor egy fényes, ragacsos masszát kapsz, amit én ezen a ponton töltöttem a szilikon formába öntött csokihüvelyekbe. 



Forma nélkül

Ha nincs szilikon formád, csak hűtőbe kell tenned, hogy kihűljön és megszilárduljon. Ha kihűlt, keményítős porcukor segítségével, gyúrd a ragacsos tölteléket (marcipánt) egy keményebb, jól formázható állagú tömbbé.


Ez után már formázhatod is neked tetsző alakúra. Én golyókat készítettem, mert bonbonnak szántam, de csinálhatod hosszúkásra, úgy szaloncukor kinézete lesz. Tedd a hűtőbe pihenni, míg felolvasztod a csokit.

Csokoládé temperálás

Ebben nem vagyok kifejezetten jártas, hisz én is először készítettem bonbont, de a lényeg, hogy ha felolvasztod a csokit, akkor felbomlik a szerkezete. Ekkor lesz matt, csíkos és hasonlók, ami ilyen szinten nem katasztrófa, de azért törekedjünk a legjobb eredményre. Hűlés közben éppen ezért én kevergettem (folyamatos mozgásban tartottam), lehetőleg levegőt nem keverve bele, mert attól buborékos lesz.


Na nem borítottam az asztalra, hogy összekenjek vele mindent, és eljátsszam, hogy márványlapon temperálok. :D Ez most egy egyszerű recept. 1 kanál porított kakaóvajat adtam hozzá (nekem fair trade Olivia Natural volt itthon), de ha Neked nincs otthon, akkor a csoki 1/4-ét apróra vágva add a felolvasztott csokihoz. Ezt nevezik beoltásnak, de elég ha most ennyit tudunk, hogy a negyedét, csak bele kell keverni a már olvadt csokiba.


Mártogatás/ hüvelyöntés 

Most az egyszer vízgőzön olvasztottam, mert szerintem így egyszerűbb. Ha köt a csoki csak visszateszed a lábosra, nem kell állandóan mikrózni, és a hőmérsékletet is könnyebb ellenőrizni. Ha a felső ajkadhoz érintve, már éppen csak melegnek érzed, akkor feltöltheted a szilikonformát, vagy indulhat a hűtőből kivett marcipán golyók mártogatása.


Ha a golyókat mind megmártottad a csokiban, villával tedd sütőpapiros tálcára. Ha szeretnéd díszíts a tetejét. Ahogy köt a csoki a végén, már könnyedén csorgathatsz a tetejére egy kis mintát.


Ha szilikonformába öntöd, akkor töltsd tele a formákat, majd boríts vissza a csokit. Ha kicsorgott belőle, tedd a hűtőbe a szilikont, míg megszilárdul. Töltsd fel a még folyékony marcipán masszával, majd zárd le az alját egy kis csokival.






Hűtőben, letakarva, kb 1 óra alatt kihűl mindkét változat és már csomagolható, fogyasztható is. Természetesen, így elsőre nem lett tökéletes, van ahol kicsit buborékos a csoki, de biztos vagyok benne, hogy el fog fogyni. Próbáljátok ki és számoljatok be mindenképp az élményeitekről, akár hozzászólásban, tudjátok, bejelentkezni sem kell hozzá.


Ha a jövőben is szívesen olvasnátok a tudatos cikkeket, DIY projekteket, akkor iratkozzatok fel rendszeres olvasónak. Legközelebb hangulat világítást készítünk fillérekből. ;)
Kellemes Ünnepeket Kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések