Illatos Fürdősütik

Ma egy olyan fürdőbomba receptet hoztam nektek, aminek könnyen beszerezhetők az összetevői, nagyon dekoratív és biztosan sikerül. Ha kényeztetésre vágysz, vagy még az utolsó pillanatban sem tudod mit adj ajándékba, ez jó mentőötlet, mert pillanatok alatt elkészül és személyre szabható.

Levendula virággal és apró, csillag alakú csillámmal díszítettem ezt a levendula illatú minikuglófot.
Recept:
- 100g szódabikarbóna
- 50g citromsav
- 50g étkezési keményítő

- 40g kókuszolaj (vagy sehavaj/kakaóvaj)
- 20 csepp illóolaj
- színezék tetszés szerint (agyag, kakaópor, fahéj, ételszínezék, stb...)


Mérjétek ki a porokat és keverjétek össze, majd olvasszátok fel a kókuszolajat és öntsétek a keverékhez. Illatosítás és színezés után alaposan keverjétek el és nyomkodjátok  szilikon formába.


A részletesebb formákhoz érdemes kakaóvajat használni kókusz helyett, mert keményebb, így könnyebben kiszedhető.
A mentás bonbont és rozmaring illatú fákat zöld agyaggal, a mézeskalácsokat fahájjal színeztem és illatosítottam.

A bolt befőzés-, vagy házi sütés részlegén minden összetevőt megtaláltok. Ezen kívül csak szilikon formákra lesz szükségetek. A muffin forma is tökélete, mert kényelmesen rétegezheted a színeket benne, de a kisebb bonbon formák is megfelelnek. 

Őrölt kávé és kávébab díszítés. ezzel szerintem nem lehet mellélőni. <3
A háttérben szappansüti van, annak az elkészítéséről már korábban írtam.
FONTOS: Mindig nagyon erősen préseljétek a masszát a formába! Én a nagyobbakat pl. szemkrémes kis tégely aljával tömörítettem erősen a muffin formába. Ha nem préselitek eléggé össze, akkor meg fog repedni! Tegyétek a hűtőbe 1 órára, hogy teljesen megszilárduljon és könnyen ki tudjátok szedni a formából. 


Tegyétek szellős helyre és ha úgy érzitek teljesen keményre száradt, pakoljátok befőttes üvegbe és zárjátok rá a tetejét. Így megőrzi az illatát és biztosan nem éri pára vagy nedvesség idő előtt, ami tönkretenné. Pár óra alatt teljesen megkeményedik, de ne szárítsátok radiátoron mert megrepedhet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések