Újrahasznosított Karácsonyfa DIY

Élő vagy műfenyő? Ez itt a nagy kérdés! Inkább alternatív. Miért ne? Jobbnál jobb ötleteket láttam mindenfelé fenyőmentes karácsonyfákra, így bár nem terveztem idén karácsonyfát az albérletbe, végül nem bírtam ki, hogy ne tegyem ünnepibbé a hangulatot. 

A legjobb az volt, hogy a mentett macsekok imádtak díszíteni, kár lett volna kihagyni. :)

Élő vagy mű?

Nem szándékozom beszállni a harcba, mely azt hivatott eldönteni, melyik a környezetkímélőbb, etikusabb vonal, mindkét tábornak igaza van szerintem. Be kell vallanom én műfenyő párti vagyok, mert anyukámnak köszönhetően bámulatos műfenyőnk van minden évben. Tudom, hogy sokan meg a kivágott fákra esküsznek, engem az hamar lehangolttá tesz, akár csak a vágott virág pár nap után, mikor látom elmúlni a vázában. Persze azokat a fákat "ezért ültetik",de a fenyőerdő helyén bizony egykor erdő lehetett és lehetne most is a tájidegen fenyves helyett, de volt tavaly mini, cserepes fenyőnk is, nos nem sikerült életben tartani és őszintén, nem szándékozom fenyőerdővé varázsolni egyetlen rokonom kertjét sem, de valakinek ez is opció lehet, én mindenkit megértek. 

Anyukám tavaly is gyönyörű fát alkotott, az ideit majd tervezem megmutatni Nektek is facebookon>

Idén tehát a cserepes nálunk már nem volt opció, a vágottnak semmi értelme nem lett volna, hisz nem töltjük az albérletben a karácsonyt, a műfenyőt meg nincs hol tárolgatnom egész évben, így lett alternatív karácsonyfánk, ami szerintem jó pár évig így is marad, mert nagyon megtetszett az ötlet.


Ha kicsi a hely legyen a falon

A legtöbb alternatív karácsonyfa a falra készül, de nem voltam biztos benne, hogy büntetlenül verhetek e ennyi szeget a falba. :D Ilyenkor jöhet az erős ragasztó, feltéve, ha nem tapétátok van, mint nekünk. 


Ekkor jött szembe a megoldás velem... imádok újrahasznosítani, a veganizmus nálam a környezetvédelemre is maximálisan kiterjed, így lomtalanítottam magamnak egy régi, fa ablakkeretet. Budapest belvárosában ez nem túl nehéz feladat egyébként, csak csekkoljátok nem e szuvas (ha rengeteg apró lyuk van rajta, akkor felejtős). Az alap így már megvolt, pár szeg, zsinór, a tavalyi égősor és a tescoból, leértékelésen szerzett, cuki minigömbök kellettek már csak.

A fotók minőségért elnézést, nem terveztem külön posztot ebből, csak most jutott eszembe, hogy megmutatom.

Elég sok segítő/ segítség kérő csoport tagja vagyok a közösségi oldalon és szomorúan látom, hogy milyen sokaknak nem telik karácsonyfára. Sokan segítettek idén, akár egy jelképes, kis varrott fenyő felajánlásával is, amire tömérdek jelentkező akadt. Ha idén úgy döntesz, hogy kiszanálod a díszeket, vagy a régi műfenyőt, dekorációt, ne a szelektív kukában végezze. Ajánld fel, mert egy cseppnyi dekoráció is ünnepibbé teheti mások karácsonyát... természetesen nem a fa teszi a karácsonyt, nehogy már azon kelljen vitatkoznunk, ki milyen karácsonyfát preferál. <3
Dédanyám korábban asztallá alakított Singer varrógépére tettem>, bár a macskák elől itt sem volt teljes biztonságban.

Békés Karácsonyt Kívánok Mindannyitoknak és ha kíváncsiak vagytok, mi kerül a vegán, ünnepi asztalra vagy hogy, hogy alakul a mentett macskák sorsa, iratkozzatok fel rendszeres olvasónak és kövessétek be az oldalt Facebookon>


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések