Minimalista bőrápolási rutinom 3 lépésben

Ha problémás bőrről van szó, akkor az enyém tökéletes mintaalany sajnos. Évekig jártam bőrgyógyászhoz az aknémmal és volt nekem is csodakencéktől roskadozó fürdőszoba polcom. Aztán állatkísérlet-mentesre, majd vegánra váltottam és akkoriban elment a kedvem a hosszas kutatástól és utánajárástól, hogy akkor most mégis, mit vehetek meg etikai szempontból... így automatikusan leegyszerűsödött a neszesszerem tartalma, ami csodát tett a bőrömmel.

Csak mostanában kezdetem el azon gondolkodni, hogy a kozmetikai ipar mennyire beszippantja az embert... de csak visszagondolva tudatosult bennem, így hogy ma már semmilyen hatással nincs rám. Nem érdekel sem akció, sem kupon, sem kihagyhatatlan ajánlat, és az sem ha feltalálják a 130. fajta új terméket, amit szerintük muszáj a rutinodba illeszteni. Az én bőröm akkor a legszebb, ha nem kenek rá semmit... tisztán tarom, de nem irritálom agyon végre. Éppen ezért az arcápolási rutinom hétköznapokon végtelenül egyszerű.

1. Arctisztítás/ Sminklemosás> Olaj (nem szponzorált tartalom)

A neszesszerem egyetlen luxus darabja, amitől úgy érzem, hogy nekem is van kozmetikumom. Egyébként bármilyen olaj leszedi a sminket, ha nem hiszitek próbáljátok ki!

Mikor megláttam a Perlát annyira tudtam, hogy ez az, ez kell nekem és mindenki másnak is. Az emberek szeretik a szép üvegcséket, szeretünk olyan terméket vásárolni, amit gondosan kifejlesztettek, igényesen van csomagolva, de nincs tele mindenféle káros összetőkkel. Ez végre az volt, aminek lennie kellett. Olaj és semmi parfüm, mégis egy igazi kozmetikumot tartasz a kezedben, aminek diós bejgli illata van (sokáig gondolkodtam mire emlékeztet egyébként). Jojobaolaj, szőlőmagolja, ricinusolaj, tamanu olaj, ligetszépe olaj, rómmai kamilla, édes narancs, vetiver és még sorolhatnám a bio olajokat, amiből a keveréket Minie összeállította.

Olajat a tűzre?

Nekem nagyon zsíros, pattanásos bőröm volt, úgyhogy bátran állíthatom, hogy nyugodtan kenjetek olajat az arcotokra, még ha brutál zsíros is a bőrötök. Nem irritál, kitisztítja a szennyeződéseket és sminkmaradványokat. Higgyétek el, nem a bőrötök szétszárítása a kulcs a pattanások ellen.

Regina bevezet titeket az olajos arcápolás rejtelmeibe. Én törölköző helyett egy átlagos vattakorongra csepegtetem az olajat és azzal törlöm át a bőröm és szedem le a sminkem.

Ár/érték arány

Ez egy magyar termék, 100% bio összetevőkből, kézzel csomagolva, üvegben és nem műanyagban. Egy vegán blogger lány egyetlen kozmetika terméke és álma összpontosul benne, ami biztosítja a maximális odafigyelést és minőséget. Ezzel most nem arra akartam kilyukadni, hogy mindenképp vegyetek drága kozmetikumokat. A Perla nagyon sokáig kitartott, pedig nem egyedül használtam, a hivatalos oldalon 3 hónapra elegendőnek állítják és ez így is van. Pedig én két termék helyett használom, mert sem sminklemosóm, sem arckrém nincs ezen kívül. Így már nagyjából el tudjátok osztani a drogériás termékekhez képest elég magas árat.

2. Arclemosó> szappan

Az olajos arctisztítás mellé elvileg nem kell, de aki régebbi olvasóm, az valószínűleg nem lepődött meg ezen a lépésen. Számomra egyértelmű, hogy szappannal fürdök és azzal is mosok arcot; napi egyszer, sminklemosás után. Imádom őket, magamnak készítem, de ha vásároljátok, akkor is csodás darabokat találhattok. Eleget áradoztam már róluk nektek a blogon; nem szárít, nem irritál (csak illatmenteset használok), más érzés vele mosakodni valóban, de minden szennyeződést eltávolít. A tusfürdők/lemosók nyákos réteget hagynak a bőrön, a szappan meg csak leszedi a koszt és ennyi. Szappanreceptet rengeteget találtok a blogon, ha ti is magatoknak készítenétek.

Imádok szappant díszítgetni/ alkotni és a hatását is szeretem.

3. Tonik> Rózsavíz

Egyszerű, üvegben kapható rózsavíz, amit török boltban szoktam beszerezni, mert ételekbe is használják (az már jó jel, ha akár meg is ehetnéd). Egy vattakorongra csepegtetem és áttörlöm az arcom vele, vagy pumpás üvegből átpermetezem vele a bőröm.


Arckrém, ha szükséges> Perla

Ha úgy érzem, hogy szükséges, teszek pár csepp Perla olajat a rózsavízzel átitatott vattakorongra, mikor áttörlöm az arcom. Ha a testem egyéb része lenne száraz, pl a könyököm, azt egy kis sheavajjal/olajjal vagy Perlával kenem be, de erre már nagyon rég nem volt példa, mert nem használok tusfürdőt és a bőröm nincs hozzászoktatva a krémezéshez, így nem is igényli. Ami nagyon fontos, hogy ha olajjal szeretnénk hidratálni, mindig vizes/rózsavizes bőrre kenjük, mert az olaj így tud nedvességet juttatni a bőrbe.


Nem lesz zsíros, sminkelni lehet rá?

Én csak este csinálom végig ezt a rutint, felesleges napi kétszer. Reggel vízzel arcot mosok és ha kedvem van, egy rózsavizes vattakoronggal még átszaladok a bőrömön sminkelés előtt. De ha száraz lenne az arcom, ekkor is nyugodtan teszek egy fél pumpányi olajat és így sem marad semmilyen zsíros érzet.


Tényleg csak 3 ilyen banális összetevő?

Igen és számomra ennyi pont elég. Olaj, szappan, rózsavíz, ennyire egyszerű. Néha persze elcsábulok egy-egy vegán pakolásra a Lushból vagy vegán hámlasztót időként beiktatok, de arról már írtam korábban és egyik sem része a mindennapi arcápolási rutinomnak.



Még több állatkísérlet-mentes, vegán és CF tippért csatlakozzatok Facebookon>


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések