Hajmosó Mignonszappan Recept

Sokan kértétek, rengetegen írtatok miatta és ezt a szappanom akartátok a legtöbben kipróbálni, ezért most megosztom veletek a receptjét. Nem tudok annyit csinálni belőle, hogy mindenkinek jusson, mert legfontosabb összetevője, a zöld dió macerátum, amit csak július végén tudtok elkészíteni. :) Persze, aki hallgatott rám és megcsinálta, mikor leírtam, hogy készül, az most elkészítheti ezt a csodás, vegán hajmosó szappant. 


Először tehát megcsináljátok a zöld dió macerátumot, ebben az esetben olíva-, vagy napraforgóolajban áztatjátok a feldarabolt zöld diót, legalább 1 hónapig. Ez majd szép barna színt kap a végére. :)

Részletesen leírtam itt>>>
Ha ez kész, leszűritek és készülhet is a szappan. A recept egyébként kicsit a véletlen műve is, de annyira megszeretem, hogy így maradt végül, a maradék olajaimból kreált hajmosó szappan.

Természetes barna színe a diótól lesz.
Hajmosó Mignon Recept:

Itt most csak 2% SF-el dolgozunk, mert ennél kevesebbel nem szabad otthon szappant készíteni, a biztonság érdekében, az átlagos 5% pedig nekem sok, mert nem szeretném, ha zsíros maradna a hajam tőle.

- 270g zöld dió macerátumos napraforgóolaj 
- 200g kókuszvaj
- 100g olívaolaj
- 20g kakaóvaj
- 10g ricinusolaj

- 88g NaOH
- 228g desztillált víz


Szeletelés után leöntöttem egy hígabb, világos szappanmasszával, hogy mignon lehessen belőle, de ezt végül is nem kell megcsinálnotok, csak én sütiszappan párti vagyok. <3 A kocka formához azért ragaszkodtam, mert ez kényelmesen megfogható és nem fog hamar kettétörni, ha a hajatokon habosítjátok használat közben.
További szappansüti receptek a blogon>>>
Szappanos hajmosásról és ecetes öblítésről bővebben>>>
Hajápolási rutinom>>>
A hajam titka tehát ez a szappan és persze a vegán életmód, mert többek között az étkezésetek is kihat a külsőtökre. További tudatos életmód tippekért, receptekért, iratkozzatok fel rendszeres olvasónak a blogra és csatlakozzatok Facebookon>>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések